Hoe werkt het
Data 2022-2023:
De 4 vormingsweekenden:
30 sept – 2 okt
11 – 13 nov
13 – 15 jan
10 – 12 feb
De weekenden starten op vrijdagavond om 18.30 uur met een broodmaaltijd in Heiloo en ze eindigen op zondag om 16.45 uur.
Bedankt Suzanne! Voor jouw ‘Ja’ tegen The Missionary School
Het 1e halfjaar: vormingsjaar en start-up
Geloofsverdieping, missionaire vorming, start-up en persoonlijke vorming zijn de pijlers van het eerste halfjaar.
Een aantal parochies hebben een missionair vraagstuk, waar jij met jouw teamgenoten een antwoord in de vorm van een start-up op gaat geven.
De start-up komt tot stand volgens de fases:
* Onderzoek, brainstorm en teamvorming.
* Projectontwikkeling, waarbij (nieuwe) inzichten uit de marketing en het bedrijfsleven worden toegepast.
* Samen met je team helemaal ‘los’ gaan op je project.
* Afspraken met de parochie maken op organisatorisch en financieel vlak.
Tijdsinvestering:
* 4 Vormingsweekenden + 1 feestelijke dag
* Zoveel tijd als jij en je team denken nodig te hebben. Afhankelijk van jullie Start-up en de mogelijkheden van elk teamlid.
Bedankt Sasheeka! Voor jouw ‘Ja’ tegen The Missionary School
Het 2e halfjaar: Uitrollen van de start-up in de parochie
Na de vorming ga je met je start-up team aan de slag in de parochie. Je krijgt daarbij coaching en ondersteuning van de parochie. De start-up wordt verder ontwikkeld, samen met vrijwilligers uit de parochie.
Kosten:
Aan The Missionary School zitten kosten verbonden die door het Bisdom Haarlem-Amsterdam vergoed worden. Wel wordt aan de deelnemers een kleine tegemoetkoming in de kosten gevraagd van 250,–. Mocht dit een probleem voor je zijn, laat het ons dan weten.
Locatie:
Julianaklooster
Hoogeweg 65
1851 PJ Heiloo
Bedankt Nataly! Voor jouw ‘Ja’ tegen The Missionary School



Start-up - 10 Masterclasses
- Design thinking
- SWOT
- Scrummen
- Plan van aanpak
- Persona’s en prototypering – Simon Janssen (PornDetox90)
- Business Model Canvas – Starters4Communities
- Waardeproposite – Starters4Communities
- STDC-model
- Pitchtraining
- Uitnodigen en communicatie